onsdag 23 januari 2008

Bergochdalbana.

Snöattack! Jag har blivit så van vid pissljummet januariväder numera att jag fick en smärre hjärtattack när snön började ösa ner i dagarna. Det snöar idag också, och det verkar som om det tänker fortsätta. Vinter, redan?
Igår var jag Rebeckas modell och fick en av mina drömmar uppfyllda, jag blev fotad i en riktig studio med en riktig kamera. Bilderna blev så bra att det inte är riktigt klokt. Jag kan inte sluta titta på dem. Får man vara ego och tycka att man är hetast på jorden ibland? Jag har gått runt här ett bra tag och bara flinat för mig själv och kollat in min spegelbild i varenda skyltfönster. Kanske märks det om man känner sig snygg för idag på Konsum hade jag två av de yngre killarna i personalens fulla uppmärksamhet. De tittade på mig som om jag var en sexbomb. Lycka!

Men livet verkar aldrig kunna gå på en rät linje, ideligen hamnar man i väggar och stickspår och nedförsbackar. Fick veta att Meany nästan direkt efter att han varit hos mig försökte ta livet av sig med tabletter för att han är så olycklig över sin flickvän. Han ligger på intensiven nu, men han lever. Någon som inte lever längre är Heath Ledger, den underbare skådespelaren som jag minns bäst från Brokeback Mountain. Han hade allt, talang, utseende, pengar, en framtid, till och med en liten dotter. Ändå ville han inte leva längre, 28 år gammal.
Life is a rollercoaster, indeed.

Inga kommentarer: